<ν΄αντιγράψεις ένα συγγραφέα είναι κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, ν΄αντιγράψεις πολλούς ειναι έρευνα. >>

Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2008

Τα μαγικά φύτρα


Τα φύτρα έχουν γίνει δημοφιλή σε όλον τον κόσμο, καθώς οι άνθρωποι

ψάχνουν για μια οικονομική και πιο υγιεινή διατροφή.

Μια χούφτα σπόροι, άμα φυτρώσουν, μετατρέπονται σε τροφή ικανή

να θρέψει ισορροπημένα ένα άτομο για μια ολόκληρη εβδομάδα.

Σχεδόν όλοι οι σπόροι μπορούν να γίνουν φύτρα.

Μπορείτε να δοκιμάσετε να καλλιεργήσετε στάρι, τριφύλλι,καλαματιανά φασολάκια

(είναι ακριβώς αυτά που χρησιμοποιούν σαν φύτρα οι Κινέζοι: Mung Beans),

ηλιόσπορους, ρεβίθια, φακές, σουσάμι κ.ά.

Όλα αυτά τα βρίσκει κανείς άφθονα εδώ στην Ελλάδα και πρέπει να τα αγοράζει
στη φυσική τους μορφή, δηλαδή όχι κατεργασμένα και όχι ροδισμένα.

Η διαδικασία που χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τους σπόρους να φυτρώσουν είναι πολύ απλή.

1. Βάλτε περίπου 1 εκ. σπόρια σε ένα βάζο.

2. Ρίξτε νερό και αφήστε τους σπόρους να μουσκέψουν περίπου 12 ώρες
(όλη τη νύχτα).

3. Στερεώστε ένα τουλπάνι ή διαφανές ύφασμα στο άνοιγμα του βάζου με ένα σπάγκο ή λαστιχάκι.

4. Κατά αυτόν τον τρόπο μπορείτε να ξεπλένετε τα σπόρια 2 φορές την ημέρα,
ρίχνοντας νερό, κουνώντας το λίγο και αδειάζοντας μετά όλο το νερό.

Τοποθετήστε το βάζο ανάποδα (για να φύγει το νερό) σε ένα σχετικά σκοτεινό, αλλά καλά αεριζόμενο μέρος.

5. Τα σπόρια θα φυτρώσουν καλά μέσα σε 3 ως 5 ημέρες, ανάλογα με το είδος.

Όταν πια φυτρώσουν, σκεπάζετε το βάζο με το καπάκι του και τα φύτρα διατηρούνται στο ψυγείο για 3-4 ημέρες.

Τα φύτρα είναι πολύ θρεπτικά γιατί περιέχουν όλα τα συστατικά που χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει και να μεγαλώσει.

Το ενδόσπερμα του σπόρου είναι μια αποθήκη υδατανθράκων, πρωτεϊνών και ελαίου.

Όταν ο σπόρος φυτρώνει, αυτά τα συστατικά μετατρέπονται σε αφομοιώσιμα αμινοξέα και φυσικά σάκχαρα, που το έμβρυο του φυτού καταναλώνει για να μεγαλώσει.

Αυτή η ζωτική δύναμη του φύτρου είναι γεμάτη ενέργεια και έχει την ικανότητα να ανανεώνει τα κύτταρα του οργανισμού και να μας γεμίζει με καινούργια δύναμη και ζωτικότητα.
Για αυτόν τον λόγο τα φύτρα μπορούν να καθυστερήσουν τη διαδικασία του γήρατος.

Περιέχουν αρκετά υψηλό ποσοστό από αρσενικές και θηλυκές ορμόνες σε αφομοιώσιμη κατάσταση.

Έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν ότι τα φύτρα είναι από τις πιο βιταμινούχες τροφές.

Τελικά, μπορεί να θεωρηθεί ότι τα φύτρα, λόγω των τεράστιων δυνατοτήτων που περικλείουν, είναι μια τροφή επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς.


Σπόρος σουσαμιού:

Είναι ο πρώτος σε περιεκτικότητα ελαίου από όλους τους άλλους.

Το σουσάμι είναι ανώτερο από πολλούς σπόρους, διότι περιέχει μεγάλη ποσότητα ασβεστίου και το αμινοξύ ‘μεθιονίνη’.
Μπορούμε να το βρούμε σε μορφή βουτύρου, σάλτσας (ταχίνι), σούπας, τυριού ή και γάλακτος.

Όταν δεν είναι επεξεργασμένο, περιέχει περισσότερο ασβέστιο από το αγελαδινό γάλα, μιάμιση φορά περισσότερο σίδηρο από το βοδινό συκώτι, τρεις φορές περισσότερο φώσφορο από το αυγό, περισσότερη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο, το συκώτι ή το μπιφτέκι και περισσότερη νιασίνη από το μαύρο ψωμί.


Πηγή ΠροέλευσηςΑπό το βιβλίο ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ του Ρομπερτ Ηλια Νατζεμυ